Exotika

Exotika

od 490 Kč
Eurovíkendy

Eurovíkendy

od 748 Kč
Wellness

Wellness

od 390 Kč
Pro děti

Pro děti

od 1200 Kč
Pro seniory

Pro seniory

od 1420 Kč
Tuzemsko

Tuzemsko

od 350 Kč

Garantujeme nejlepší ceny

U nás koupíte zájezd včetně všech výhod a slev za stejné ceny jako u CK.

Dovolená bez rizika

Všechny zájezdy v naší nabídce prodáváme pouze od pojištěných CK proti úpadku.

Profesionální a osobní přístup

Vaše spokojenost je pro nás důležitá, a proto Vám poskytujeme ty nejlepší služby.

FAQ - nejčastěji dotazy k dovolené či zájezdu on-line

FAQ - nejčastěji dotazy

1. Koupě zájezdu:

Jak zájezd u Devana objednám? A kde získám potřebné informace?

  • Pokud si na našich stránkách www.devana.cz vyberete zájezd, který by se Vám líbil, vyplníte nezávaznou objednávku, kterou nám odešlete. Pokud potřebujete s výběrem zájezdu poradit můžete nám napsat prostřednictvím kontaktního formuláře zde.
  • Kontaktovat nás můžete kdykoliv také emailem na info@devana.cz.
  • Nebo telefonicky na 777 625 302.

Jak dlouho platí má nezávazná rezervace na www.devana.cz?

Pokud vyplníte nezávaznou rezervaci na našich internetových stránkách, dáváte nám tak najevo, že máte předběžný zájem o konkrétní zájezd. V daný okamžik není rezervace zájezdu ještě provedena. Poté, co od Vás obdržíme objednávku, zjistíme u poskytovatele daného zájezdu, zda je Vámi zvolený zájezd možné rezervovat. Pokud ho bude možné rezervovat, ihned tak učiníme a budeme Vás obratem emailem nebo telefonicky informovat o možnostech rezervace a i o tom, jak dlouho pro Vás daný zájezd můžeme rezervovat bezplatně.

Jak dlouho pro mě můžete zájezd nezávazně rezervovat?

Na jak dlouho bude možné provést blokaci a nezávaznou rezervaci zájezdu u poskytovatele záleží na podmínkách právě pořadatelské cestovní kanceláře a na jejich rezervačním systému. Ke konkrétnímu zájezdu vám vždy podáme informaci hned, jak u daného poskytovatele ověříme možnosti rezervace Vámi zvoleného zájezdu. Všeobecně však nezávazná rezervace může být platná na několik hodin až několik dnů. Tuto skutečnost také ovlivňuje i zbývající doba do odletu či odjezdu na konkrétní zájezd.

Je objednávka na www.devana.cz opravdu nezávazná?

Ano, v okamžiku vyplnění a odeslání objednávky z Vaší strany, je tato objednávka nezávazná. Aby se stala závazná, musí dojít ke vzájemnému podpisu „Smlouvy o zájezdu“ a provedení úhrady zálohy za zájezd či celé částky zájezdu.

Jak rychle po odeslání nezávazné objednávky mě kontaktujete zpět?

Vaše nezávazná objednávka k nám dorazí v podstatě ihned. Poté co ověříme dostupnost zájezdu u pořádající cestovní kanceláře, tak Vás budeme co nejdříve kontaktovat. Po odeslání Vaší objednávky od nás také obratem obdržíte email o potvrzení nezávazné objednávky.

Pokud si chci u Vaší agentury koupit zájezd, musím se dostavit osobně někam na pobočku?

Ne, jsme on-line prodejce, a proto si u nás zájezd můžete vybrat a koupit z pohodlí Vašeho domova přes internet. Vše budeme společně řešit telefonicky a emailem.

Jsou všechny zájezdy, které prodáváte pojištěné?

ANO, všechny zájezdy, které naleznete v naší nabídce, jsou pořádány pouze ověřenými cestovními kancelářemi, které jsou pojištěné proti úpadku.

Jaké jsou výhody, když koupím zájezd na devana.cz?

Na našich stránkách pro Vás nabízíme zájezdy od mnoha ověřených cestovních kanceláří a pomůžeme Vám najít ten nejvhodnější zájezd pro Vaši dovolenou. Nabízíme Vám i naši nepřetržitou asistenci a pomoc při výběru zájezdu. Věříme, že oceníte náš osobní a profesionální přístup. Na webu jsou stále nové akce, a to během celého roku, a proto doporučujeme pravidelně na naše stránky koukat a zjišťovat, co je zrovna nového.

Mám zájem o zájezd na míru, umíte mi s tím poradit?

Ano umíme, stačí, když nám napíšete přes kontaktní formulář, co hledáte a my Vám zpracujeme nabídku přímo na míru, tak aby splňovala vaše požadavky.

Komu za zájezd platím?

Za zájezd můžete hradit přímo nám, ale ve většině případů platbu provádíte přímo do dané cestovní kanceláře.

Jak mohu zájezd uhradit?

Zájezd můžete uhradit bankovním převodem nebo přes internetové bankovnictví.

V jaké bance máte účet?

Bankovní účet máme vedený u Air Bank, a.s.

Mohu platit v EUR?

Ano, u nás je možné úhradu zájezdu provést i v EUR.

Jsou nějaké rozdíly v cenách u vás a u cestovních kanceláří?

Rozdíly v cenách nejsou, protože zájezdy zprostředkováváme přímo pro cestovní kanceláře, které ceny udávají. Do ceny proto nemáme možnost zasahovat a tím garantujeme, že je stejná jako u cestovní kanceláře, která zájezd pořádá.

Účtujete si za něco nějaké poplatky navíc?

Ne, za nic si poplatky neúčtujeme.

Jak zájezd závazně potvrdím?

Závaznou rezervaci zájezdu potvrdíte podpisem „Smlouvy o zájezdu“ a tím, že uhradíte požadovanou zálohu či celou částku za zájezd. Do emailu Vám zašleme všechny potřebné dokumenty. Smlouvu si vytisknete a podepsanou ji naskenujete (vyfotíte) a pošlete na email info@thaitour.cz. Současně provedete úhradu požadované částky, a to buď přes vaše elektronické bankovnictví, či platebním příkazem ve Vaší bance. Pak nám zašlete scan (foto) dokladu o úhradě.

Co pro mě znamená závazné objednání zájezdu na www.devana.cz?

Jako objednatel zájezdu jste povinen vždy před nástupem na dovolenou uhradit plnou cenu za sjednané služby. V případě, že nemůžete na zájezd nastoupit a stornujete ho, musíte uhradit stornopoplatek, který vychází ze storno podmínek pořádající cestovní kanceláře. Výši storno poplatků naleznete ve Všeobecných obchodních podmínkách dané cestovní kanceláře. Tyto Všeobecné obchodní podmínky od nás obdržíte společně se „Smlouvou o zájezdu“.

Chci si koupit zájezd, ale nemám k dispozici scanner. Jak to mám udělat?

Pokud nemáte možnost jak podepsanou smlouvu a doklad o úhradě naskenovat, můžete například vše vyfotit digitálním fotoaparátem anebo mobilem a poslat nám vše jako fotografii. Lze také případně využít služeb pošty a odtamtud nám vše naskenovat. Tyto služby nabízejí také i kopírovací centra apod.

Když chci objednat více pokojů a v objednávce tato možnost není?

Do kolonky „poznámka“ uveďte, o jaký počet pokojů máte zájem a doplníte současně i jména a věk dalších cestujících.

Jde se v nezávazné objednávce uvádí počet dětí?

Počty všech cestujících a dětí je nutné zadat hned na začátku do vyhledávače, a to ještě před tím, než začnete vyplňovat nezávaznou objednávku. Případně lze počet dětí, jejich jména a věk vepsat do poznámky u nezávazné objednávky.

Máme dítě do dvou let. Jaké je usazení v letadle a ubytování v hotelu?

Děti, kterým ještě nebyly 2 roky, jsou považovány za „inflant“ cestují bez nároku na sedadlo v letadle či lůžko v hotelu či na stravu. V letadle sedí dítě na rodiči a v hotelu je možné požádat o dětskou postýlku většinou zdarma. Pokud si budete přát vlastní sedadlo v letadle pro Vaše dítě a vlastní lůžko v hotelu, lze to případně u pořádající cestovní kanceláře objednat, ale tato služba bude normálně zpoplatněna.

Měl bych zájem o letenky ve vyšší třídě, je to možné?

Pokud je na daném letu vyšší třída, nebo-li business třída nabízena, je to možné. Stačí, když nám do poznámky napíšete, že máte zájem o letenky ve vyšší třídě a my Vám ověříme možnosti a cenu u pořadatele zájezdu.


2. K zájezdu:

Bude na dovolené delegát?

Ano, na dovolené budete mít delegáta od pořadatelské cestovní kanceláře, od které jsme vám zájezd zprostředkovali.

Jakým jazykem hovoří delegát?

Delegáti českých cestovních kanceláří hovoří česky, případně slovensky. Delegáti také většinou hovoří i anglicky či jiným jazykem, aby za Vás mohli na místě případně řešit potřebné záležitosti a dorozumět se v dané zemi.

Máme oblíbený hotel, vyplatí se čekat na nabídku last minute?

Oblíbené hotely se většinou prodávají velice brzo a hlavně jde-li o hlavní sezónu, proto pokud máte nějaký hotel rádi, je lepší si raději hlídat nabídky First minute a na objednání zájezdu nečekat.

Kdy objednat zájezdy first minute?

Na zájezdy First minute na léto má většina cestovních kanceláří nejlepší ceny do 31.12. Pak ceny postupně rostou.

Kdy a jak obdržím pokyny k zájezdu a jeho odbavení?

O způsobu odbavení vás bude informovat prodejce zájezdu, případně my. Každá cestovní kancelář má však svůj vlastní způsob odbavení, a to v závislosti na délce zbývající do odletu. Většinou však klienti obdrží pokyny k odbavení přibližně jeden týden před nástupem na zájezd, a to emailem.

Musím mít k zájezdu sjednané cestovní pojištění?

Většina zemí požaduje cestovní pojištění jako povinnou součást zájezdu nebo jako podmínku vstupu do dané země. Sjednání cestovního pojištění ale maximálně doporučujeme. Výlohy za případná ošetření či lékařské zákroky, jako operace apod. se mohou dostat extrémně vysoko, až na stovky tisíc. Proto je vhodné si cestovní pojištění uzavřít včetně storna zájezdu, v případě, že se Vám najednou zkomplikují plány a na dovolenou nebudete moci odjet. V takových situacích pak za pojištění budete jen rádi.

Pokud mám zájem o výlety v destinaci k zájezdu, kde je koupím?

V případě, že cestovní kancelář, která daný zájezd pořádá, nabízí také fakultativní zájezdy v dané destinaci, pak si je vyžádáme a rádi Vám zašleme přehled nabídky těchto fakultativních výletů. Zakoupit si je samozřejmě pak můžete předem, anebo u delegáta od cestovní kanceláře během informativní schůzky na místě v dané destinaci, kde si vyberete vhodný fakultativní výlet z jejich nabídky. Nabídka výletů bývá také zobrazena na nástěnce pořádající cestovní kanceláře přímo v hotelu.

Co bych neměl, zapomenou vzít s sebou na dovolenou? Cestuji poprvé.

Nezapomeňte si sebou vzít:

  • platný cestovní doklad, kterým je platný cestovní pas nebo občanský průkaz, pokud cestujete po Evropské unii a případná víza, jsou-li v cílové zemi vyžadována. U všech dokladů si včas ověřte jejich platnost.
  • Nezapomeňte i na platné cestovní dokumenty pro Vaše děti
  • Vezměte si sebou další doklady jako je smlouva o zájezdu, odbavovací pokyny, letenky, apod.
  • Platební kartu a dostatečnou hotovost
  • Cestovní pojištění a asistenční kartičku s číslem pojistné smlouvy včetně telefonu na asistenční službu
  • Léky
  • Mobilní telefon s nabíječkou a aktivovaný u svého mobilního operátora pro možnosti telefonování v zahraničí – roaming
  • Další doplňky jako je fotoaparát, potápěčské brýle, apod., abyste si svou dovolenou maximálně užili.

Kolika hvězdičkový hotel si minimálně máme v Egyptě objednat?

Cestujete-li do Egypta, vždy volte hotel alespoň o jednu hvězdičku vyšší, než jsou běžné evropské standardy. Kvalita ubytování v Egyptě se většinou pak od evropského očekávání liší.

Jak zjistím, v kolik hodin máme čekat na zpáteční transfer z hotelu?

V hotelu na recepci v informační knize či na hotelové nástěnce sledujte stále informace od vaší pořádající cestovní kanceláře, která tyto informace uvede, vždy 1 den dopředu. Případně se tyto informace dozvíte i od svého delegáta na informativní schůzce.


3. Stravování:

Co je polopenze?

Polopenze je forma stravování, která zahrnuje dvě jídla během dne, a to snídaně a večeře. Snídaně zahrnují nápoje, jako káva, čaj, ale u večeří se nápoje hradí zvlášť přímo v hotelu, protože v ceně polopenze zahrnuty nejsou.

Co je all inclusive?

All inclusive v ceně zahrnuje služby hotelu, jako je jídlo (snídaně, obědy, večeře) včetně nápojů a například i další služby hotelu, jako je fitness apod. Každý hotel má na all inclusive vlastní podmínky a více informací naleznete vždy u konkrétního zájezdu s nabídkou all inclusive.

Co je kontinentální snídaně a rozšířená kontinentální snídaně?

Kontinentální snídaně je většinou opakující se nabídka potravin k snídani, jako je káva, čaj, chléb, pečivo, máslo, džem, apod. Rozšířená kontinentální snídaně je pak rozšířena např. o sýr, šunku, salám, vejce apod.

Co je švédský stůl?

Jde o studenou kuchyni, kde se obsluhujete sami.

Co je bufetový způsob stravování?

Jde o studenou i teplou kuchyni, kde se obsluhujete sami.


4. Reklamace:

Jak mám na místě řešit reklamaci ubytování?

V případě, že nejste spokojeni s kvalitou ubytování či služeb během Vaší dovolené a máte pochybnosti, neprodleně kontaktujte delegáta dané cestovní kanceláře. Delegát Vám pomůže na místě vyřešit danou situaci a okamžitě sjednat nápravu. Kontakty na delegáta naleznete v odbavovacích pokynech, při informativní schůzce či na nástěnce v hotelu nebo informační knize na recepci hotelu.

Pokaždé je ale potřeba s delegátem sepsat reklamační protokol, kde uvedete přesně daný problém a jak byla vada odstraněna. Pokud nebyla na místě dovolené sjednána náprava, pak se po návratu s tímto reklamačním formulářem můžete obrátit na danou cestovní kancelář či ji předat nám, jako zprostředkovateli zájezdu a my ji do dané cestovní kanceláře doručíme.

Reklamaci, která nebyla na místě odstraněna jste však povinni uplatnit po svém návratu z dovolené neodkladně u pořadatele zájezdu či u nás jako zprostředkovatele zájezdu. Maximální lhůta pro podání reklamace je stanovena Všeobecnými obchodními podmínkami pořádající cestovní kanceláře. Pokud nebude reklamace podána v zákonné lhůtě dle uvedených podmínek, má pořádající cestovní kancelář možnost reklamaci zamítnout nebo snížit výši plnění.

Pořádající cestovní kancelář má dobu pro vyřízení reklamace také uvedenou ve svých všeobecných obchodních podmínkách.

Co má reklamace obsahovat?

Reklamace by měla být sepsána stručně, jasně a výstižně. Uveďte termín pobytu, destinaci, jméno hotelu, termín kdy problémy nastaly, jaké problémy vznikly a co vzniklo případně za škody (finanční, majetkové). K reklamaci pak musíte doložit zápis z místa pobytu podepsaný delegátem a případně fotografie.



5. Vstupní formality:

Potřebuji informace o vízech, kde je zjistím?

O vízové povinnosti budete informováni u pořádající cestovní kanceláře, která zájezd prodává. Informace o vízech se však mohou měnit a konzulární úřady nejsou povinny o změnách cestovní kanceláře informovat. Z tohoto důvodu je vhodné a doporučujeme, abyste si potřebné informace ověřili sami přímo na www.mzv.cz a na konkrétním zastupitelském úřadě.

Nezapomeňte si také ověřit platnost cestovních dokladů a vízové povinnosti v cílové zemi, je Vaše povinnost si toto hlídat (ověřujte i minimální platnosti cestovních dokladů pro danou zemi). Více se dozvíte na www.mzv.cz a na konkrétním zastupitelském úřadě. Nemáte-li tyto věci v pořádku, není to důvod pro reklamaci zájezdu.

Kde najdu informace o očkování do zahraničí?

Jaké je povinné či doporučené očkování naleznete na stránkách Ministerstva zahraničních věcí České republiky nebo na odkaze Očkovacího centra, kde si očkování můžete i objednat.

Potřebuji vědět, jak dlouho musím mít platný pas k vycestování na dovolenou?

Než nějak vycestujte, je nutné, abyste si předtím ověřili platnost svých dokladů, hlavně cestovního pasu. Také si ověřte své vízové povinnosti do dané země, kam cestujete. Více informací naleznete na oficiálních stránkách Ministerstva zahraničních věcí České republiky. Podmínky pro vstup do jednotlivých zemí se mohou měnit a konzulární úřady nejsou povinny cestovní kanceláře o změnách informovat. Proto doporučujeme, abyste si potřebné informace ověřili na www.mzv.cz a na konkrétním zastupitelském úřadě.

Kam mohu cestovat na „rychlopas“?

Místo cestování na rychlopas raději volte země, do kterých můžete cestovat na občanský průkaz, tedy země v Evropské unii. Kratší dobu pasů akceptují země jako je Turecko a Tunisko, kde stačí platnost pasu 3 měsíce, ale i tak si tuto informaci raději před cestou ověřte.

Jak předejít ztrátě pasu a dokladů na dovolené?

Všem klientům doporučujeme, aby si udělali alespoň jednu fotokopii pasu nebo občanského průkazu, případně i řidičského průkazu. Sebou si vezměte také dvě barevné pasové fotografie. Vše si pak uložte jinam, než máte uložené originály. Pokud se pak něco stane, budete připraveni na případnou komplikaci a následky ze ztráty, poničení či odcizení budou menší.

Elektronická letenka?

Charterové letecké společnosti vydávají elektronické letenky, a to kvůli zjednodušení systému a levnější ceně za letenky. Letenka obsahuje pouze číslo reservace a jména cestujících. Pro odbavení na přepážce u check-in Vám bude stačit Váš pas a číslo rezervace letenky.

Jak moc předem mám být na letišti před odletem?

Všeobecně byste měli být na letišti předem minimálně 2 hod. před odletem. Tím předejdete jakýmkoliv komplikacím. Stánky cestovních kanceláří a přepážky pro odbavení bývají otevřené 90 min. před odletem. Zásadní jsou ale pro Vás vždy informace uvedené v odbavovacích pokynech od pořádající cestovní kanceláře, které obdržíte před Vaší cestou. Může se stát, že někde bude potřeba být již 3 hod. předem.

Kam máme na letišti jít? Kde je check-in přepážka?

Na letišti jděte na check-in přepážku. Check-in přepážka je přepážka, kde budete odbaveni. Nachází se v odletové hale a je označena číslem Vašeho letu. Check-in přepážka se otevírá 90 min. před odletem. Vždy se řiďte odbavovacími pokyny, které obdržíte od pořádající cestovní kanceláře.

Jak velká zavazadla mohu vést v letadle?

Do letadla sebou každý cestující může míst 2 ks zavazadel, a to jedno příruční a jedno odbavovací. Příruční zavazadlo máte stále sebou i v letadle a odbavovací necháte odbavit dolů do letadla při check-in. Příruční zavazadlo by mělo mít rozměry 55x40x20 cm a musí ho být možné bez problému uložit do úložného prostoru nad sedadly. Pro příruční i odbavovací zavazadlo platí váhový limit a ten je pro každou leteckou společnost jiný. Odbavovací zavazadlo může mít větší rozměry než zavazadlo příruční. Odbavovací zavazadlo bývá velký kufr. Rozměry a váha každého zavazadla je dána každou leteckou společností individuálně. Pokaždé se držte pokynů, které obdržíte k odletu od pořadatele zájezdu před nástupem na Vaši dovolenou, kde bývá uvedena váha a rozměry zavazadel.